روابط عمومی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در اظلاعیهای نحوه تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تهران را توضیح داد.
ایسنا: روابط عمومی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در اظلاعیهای اعلام کرد: «در جلسه شماره ۷۰ شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مقرر شد:
در مرحله اول و قبل از بازگشایی دانشگاهها و مدارس از تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت شروع اجرای محدودههای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا ازساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ و ساعت خاتمه آن از ۱۶ به ۱۷ تغییر یابد.
مقالات بیشتر:شیشه بری سعادت آباد
-در مرحله دوم و پس از بازگشایی دانشگاهها و مدارس، ساعات اجرای محدودههای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مطابق با وضعیت قبل از شیوع کرونا (با توجه به مصوبات قبلی) تغییر مییابد. براساس ساعات اجرای محدودههای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران در شش ماه اول سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و در شش ماه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸میباشد.
ضمنا مقرر شد که شورای حمل و نقل و ترافیک تهران لغو منع تردد شبانه در تهران را از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست نماید.»
مقالات دیگر:سالن عقد شیک
7 نکته مهم که در طراحی سایت باید رعایت کنید
هیچ سررشتهای از طراحی سایت ندارم و نمیدانم سایتم باید چه قابلیتهایی داشته باشد؟ اگر در فکر ساخت یک کسب و کار آنلاین هستید، احتمالا این سوال در ذهن شما هم وجود دارد. به طور کلی همه ما به دنبال یک سایت خوب با ظاهر جذاب هستیم که برای مشتریان هم مناسب باشد و بتوانیم از آن به راحتی کسب درآمد کنیم.
7 نکته مهم که در طراحی سایت باید رعایت کنید
هیچ سررشتهای از طراحی سایت ندارم و نمیدانم سایتم باید چه قابلیتهایی داشته باشد؟ اگر در فکر ساخت یک کسب و کار آنلاین هستید، احتمالا این سوال در ذهن شما هم وجود دارد.
به طور کلی همه ما به دنبال یک سایت خوب با ظاهر جذاب هستیم که برای مشتریان هم مناسب باشد و بتوانیم از آن به راحتی کسب درآمد کنیم.
اگر قصد طراحی سایت دارید و نمیدانید سایتتان باید چه ویژگیهایی داشته باشد، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله تمامی ویژگی های یک طراحی سایت خوب و معتبر را به شما توضیح میدهیم.
به این ترتیب با فروشگاه ساز حرفه ای پرتال برای ساخت فروشگاه اینترنتی میتوانید در کمتر از 1 روز و بدون نیاز به دانش فنی اقدام و کسب درآمد کنید.
ویژگی های یک سایت خوب
روش ساخت سایت اینترنتی را در مقاله «آموزش ایجاد وب سایت» به طور کامل توضیح دادیم که میتوانید آن را مطالعه کنید. البته بهتر است قبل از این که دست به کار شوید، با ویژگیهای یک سایت خوب آشنا باشید. 7 فاکتوری که در ادامه به شما توضیح میدهیم، عملا فاکتورهای بسیار مهمی هستند و حتی در صورت عدم وجود یکی از آنها، بدون شک در آینده به مشکل میخورید.
1. ریسپانسیو بودن
ریسپانسیو سایتی است که به طور خودکار بر اساس دستگاه کاربران، طراحیاش تغییر کرده و به بهینهترین شکل ممکن برای نمایش در میآید. این یعنی وقتی با تلفن همراه به آن مراجعه کنید، تمامی اِلمانهای صفحه جایگاهشان تغییر میکند تا بتوانید به راحتی همه چیز را مشاهده کنید و وقتی با رایانه به آن بروید، همه چیز متناسب با اندازه صفحه نمایش تغییر خواهد کرد.
با توجه به اینکه از 5/6 سال پیش آمار کاربران موبایلی در سطح وب بیشتر از کاربران رایانه شده، عملا در صورت ریسپانسیو نبودن سایتتان، هم در بهینه سازی سایت در نتایج جستجو گوگل به مشکل میخورید و هم در جذب مخاطب و کسب درآمد. برای بررسی ریسپانسیو بودن و نبودن سایت، از ابزار responsivedesignchecker.com استفاده کنید.
2. بهینه بودن سرعت
بعد از ریسپانسیو، مورد بسیار پراهمیت بعدی، سرعت لود و عملکرد سایت شماست. منظور این است که وقتی آدرس سایت را در مرورگر وارد میکنید، چقدر طول میکشد تا سایت به طور کامل نمایش داده شود؟ همینطور چقدر زمان میبرد تا بعد از کلیک روی هر لینک در سایت، صفحه جدیدی برایتان باز شود؟
سرعت هم مثل مورد قبلی، هم روی سئوی سایت تاثیر دارد و هم روی جذب مخاطب و کسب درآمد. برای بررسی میزان سرعت سایت، به سراغ سایت gtmetrix.com بروید. این سایت علاوه بر بررسی سرعت سایت شما و دادن یک نمره حدودی، مشکلاتی که باعث کاهش سرعت شدهاند را هم به شما نمایش میدهد.
3. دسترسیپذیری
فرقی ندارد پروژه طراحی سایتتان را یک شرکت بزرگ انجام داده باشد یا یک طراح از داخل منزل خودش! در هر حال طرف مقابل وظیفه دارد نحوه کار کردن و مدیریت محتوا در سایت را به مدیر و صاحب سایت آموزش بدهد.
نکته مهمی که وجود دارد، این است که سایت مورد نظر نباید برای مدیریت نیاز به یادگیری مسائل خیلی پیچیده داشته باشد. این یعنی شما باید نهایتا با 1 الی 2 ساعت ویدیویی که طراح در اختیارتان قرار میدهد، با اصول و جزئیات مدیریت وب سایتتان آشنا شوید.
اگر این مورد برای شما اهمیت دارد، یک راست به سراغ سرویسهای سایت ساز بروید. سایت سازها ابزاری هستند که کار با آنها خیلی ساده است و نیازی هم به کدنویسی ندارند. به همین دلیل زودتر کار با آنها را یاد میگیرید و میتوانید کسب درآمد را شروع کنید.
4. UI و نمایش جذاب محتوا
احتمالا شما هم بارها در سطح وب با سایتهایی برخورد کردهاید که فونت متنشان بسیار درشت است، متن مقالاتشان بهم ریخته، تصاویر در آن به خوبی نمایش داده نمیشود و... . در صورت برخورد با چنین سایتهایی، چه رفتاری نشان میدهید؟
تا جایی که ما میدانیم، اغلب مخاطبان سریعا از این سایتها خارج شده و به سراغ سایت دیگری میروند. بنابراین یکی دیگر از ویژگیهای طراحی سایت خوب، ظاهر یا اصطلاحا رابط کاربری (UI) جذاب است.
5. داشتن صفحات اصلی
اینکه در آینده قرار است در سایتتان محتواهای جدید و مقالات آموزشی منتشر شود یا نه، کاملا به خودتان بستگی دارد، اما زمانیکه سایت را از طراح دریافت میکنید، باید یکسری صفحات اصلی را برایتان ساخته باشد. چه صفحاتی؟
صفحه اصلی سایت،
صفحه درباره ما،
صفحه تماس با ما،
صفحه وبلاگ،
صفحه فروشگاه.
دقت کنید، اصولا طراحان سایت الزامی ندارند که حتما محتوای این صفحات را هم برایتان بنویسند، چراکه به غیر از صفحه اصلی، شما خودتان باید محتوای صفحات گفتهشدهی بالا را نوشته و با توجه به جزئیات مورد نظر، آنها را تغییر بدهید. اما خب اگر از قبل بر سر این موضوع توافق داشتهاید، باید محتوای صفحات گفتهشده هم تامین شود.
6. امنیت و آموزشهای لازم
اگر فقط یک حفره امنیتی کوچک در وب سایت شما باشد، هکرها میتوانند در مدت کوتاهی آن را هک کرده و تمامی هزینهها و زحماتی که برایش صرف کرده بودید را یکشبه به باد بدهند. بنابراین حتما از طراح سایت بخواهید به شما اطمینان بدهد که سایت امنیت کامل دارد. در درجه دوم هم به او بگویید تمامی نکات لازم برای امن نگاه داشتن سایت را به شما آموزش بدهد.
7. شرکت معتبر!
شاید کمی عجیب باشد، اما مهمترین ویژگی یک سایت موفق، این است که توسط یک شرکت طراحی سایت معتبر یا حداقل طراح شناختهشده ساخته شده باشد. چون در این شرایط:
هزینه نامعقولی برای طراحی سایت از شما دریافت نمیشود،
خدمات کامل ارائه میشود،
در زمان نیاز شما را پشتیبانی کامل میکنند،
تمامی آموزشهای لازم را به شما میدهند،
در صورت نیاز راهنماییتان میکنند،
به موقع پروژه را تحویلتان میدهند،
و...
یک سایت حرفهای و کامل بسازید
حالا که فهمیدید یک سایت خوب چه امکاناتی باید داشته باشد وقتش رسیده که آموزش ساخت سایت فروشگاهی را مطالعه کنید که یکی از بهترین راه های طراحی فروشگاه اینترنتی ، استفاده از پلتفرم پرتال است تا کسب و کار اینترنتی خودتان را بسازید.
اگر میخواهید همه این ویژگیها را یکجا در سایتتان داشته باشید، سایت ساز پرتال این امکانات را در اختیار شما قرار میدهد. علاوهبر این موارد، پرتال پشتیبانی دائمی و رایگان دارد که در هر ساعت شبانه روز شما را راهنمایی میکنند یا اگر تغییری نیاز داشتید روی سایتتان انجام میدهند.
چرا پرده زبرا به پرفروشترین پرده بازار تبدیل شده است؟
پرده زبرا به دلیل ویژگی هایی که دارد از محبوب ترین انتخاب های مشتریان است. اما چرا این پرده در دکوراسیون منزل جزو انتخاب های اصلی افراد است؟ دلایلش را اینجا بخوانید.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پرده های مدرن عموماً ساده و بدون تزئین هستند و بیشتر در رنگ های خنثی دیده می شوند. پرده های پارچه ای، شید استاندارد و ساده، پرده پانچ، دو مکانیزم، کرکره ای، مدرن مکانیزه و زبرا از انواع پرده های مدرن موجود در بازار هستند. یکی از دلایلی که پرده زبرا بیش از سایر پرده های مدرن مورد توجه و استقبال قرار گرفته است امکان تنظیم نور با این نوع پرده است. پرده های والان دار به امکان استفاده از نور را نمی دهد در صورتی که با استفاده از پرده زبرا می توانید به هر میزان که بخواهید از نور طبیعی ورودی بهره مند شوید. استفاده از این نوع پرده راحت تر از سایر پرده ها بوده و از دوام بیشتری نیز برخوردار است. پرده زبرا نصب آسانی دارد و شستشوی آن به نسبت سایر پرده ها راحت تر است. این پرده ها قابلیت مکانیزه شدن و هوشمند سازی دارند؛ یعنی شما می توانید با استفاده از موبایل یا کنترل از راه دور پرده را جمع و یا باز کنید.
پرده زبرا چیست؟
پرده زبرا شبیه پرده های کرکره ای هستند و آنها را با نام های دبل رول یا پرده دوبل هم می شناسند. جنس این پرده از پارچه و دارای یک لایه تور و یک لایه پارچه است. تفاوت پرده زبرا و کرکره ای جنس آن است. هرچند تنوع زیادی دارند و در انواع مختلف در بازار موجودند اما جنس پارچه آن سبب برتری بخشیدن پرده های زبرا به پرده های کرکره ای شده و آن ها را بادوام تر می دانند. انواع پارچه های پلیسه، طرح دار، ساده، سیلویت و حتی چاپ طرح دلخواه شما روی پارچه می توانند پارچه های تشکیل دهنده پرده زبرا باشند. همان طور که از اسم این نوع پرده پیداست خطوطی افقی شکل دارد و یکی در میان رنگی است. یکی دیگر از عواملی که باعث محبوبیت پرده های زبرا شده این است که قابلیت های پرده های شید و کرکره ای را به صورت همزمان دارد.
زبرا چگونه کار می کند؟
پرده های زبرا در سه نوع دستی، برقی و اتوماتیک در بازار عرضه می شوند. در حالت دستی کنار پرده زنجیر ها و طناب هایی وجود دارند که تنظیمات پرده به وسیله آن ها صورت می گیرند و بیشتر پرده های زبرا از این نوع هستند. با کشیدن طناب هایی که کنار پرده آویزان است میتوان پرده را تا هر اندازه ای که مایل باشید جمع کنید و برای دوباره باز کردن پرده از همین طناب استفاده می کنیم. زنجیری که کنار پرده وجود دارد برای تنظیم میزان نور عبوری تعبیه شده است. شما می توانید میزان نور ورودی را از ۱۹ تا ۹۰ درصد تنظیم کنید. اگر بخواهید از تمام نوری که امکان ورود دارد استفاده کنید می توانید با استفاده از طناب پرده را به طور کامل به بالا جمع کنید و در صورتی که می خواهید از وسایل خود در برابر نور محافظت کنید و نور فیلتر شده را وارد محیط کنید مثل زاویه دادن به میله های پرده کرکره ای نوار های موازی پرده ها را به هر میزان که مطلوب شماست کنار هم یا روی هم قرار دهید.
انواع پرده زبرا و کاربرد ها و مزایا
رایج ترین انواع پرده های زبرا به دسته های ساده یا کلاسیک، سه بعدی و کودک تقسیم می شوند. پرده زبرا ساده به صورت تک رنگ و یا طرح چوب در بازار در دسترس عموم قرار گرفته است و از اولین انواع پرده زبرا است. امروزه پرده های زبرا کلاسیک در انواع گل دوزی شده و پلیسه یافت می شود. پرده های زبرا کودک را طرح آن از سایر پرده های زبرا جدا می کند. پرده های زبرا در این نوع دارای طرح های کارتونی و عروسکی هستند که می توانند انتخاب مناسبی برای اتاق کودکان باشند. پرده های زبرا سه بعدی به دسته ای از پرده های زبرا گفته میشود که دارای طرح های سه بعدی هستند و بیشتر برای اتاق نوجوانان، آشپزخانه و فضاهای اسپرت استفاده می شوند. یکی از مزایای پرده زبرا کم اشغال کردن فضاست و اینکه به راحتی می توانند در فرورفتگی پنجره ها قرار بگیرند و در بیشتر سبک های دکوراسیون قابل استفاده هستند.
مقایسه نصب و قیمت زبرا با سایر پرده ها
پرده زبرا دارای یک بخش فلزی است که در کارخانه مونتاژ می شود و یک بخش اصلی نیز دارد. برای نصب پرده زبرا ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید آن را به سقف وصل کنید یا از روش مرسوم تر، یعنی وصل کردن آن به دیوار بالای پنجره استفاده کنید. نصب را خودتان هم می توانید انجام دهید؛ برای این کار به وسیله ای برای علامت گذاری، متر، پیچ و رول پلاک و دریل و چکش نیاز دارید. ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر از لبه پرده به سمت داخل را علامت زده و پس از سوراخ کردن آن با پیچ و رول پلاک پایه دیواری را نصب کنید. سپس با استفاده از شیار های پشتی، پرده را در آن چفت می کنیم. نصب آن از سایر پرده ها آسان تر است و خودتان به راحتی می توانید از عهده انجام آن برآیید. همچنین به دلیل دوام بالای پرده های زبرا در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید و با توجه به اینکه پرده های زبرا با انواع مختلف پارچه در بازار موجودند از نظر قیمتی با طیف نسبتاً وسیعی روبرو هستیم.
کرونا باعث شده تا فالگیران مجازی افزایش پیدا کنند و حسابی کار و کاسبیشان سکه شود. آنها حداقل روزی ۴۰۰ هزار تومان از اینستاگرام درآمد دارند.
به گزارش جامعه ۲۴ - هرچقدر اینستاگرام وقت گذرانده باشید ممکن نیست تا حالا با صفحات فالهای روزانه برنخورده باشید. صفحههایی با دنبال کننده زیاد و زنانی که با صدای زیبا، سرنوشت هفتگی و ماه شما را میگویند! کافی است چند روزی آنها را دنبال کنید تا جذب شوید. اول شاید برای سرگرمی جذب این صفحات شوید، اما آن کسی که پشت این صفحه نشسته است خوب ذهن شما را میخواند و گرفتارتان میکند.
کرونا باعث افزایش رمالی مجازی شد
زن جوان برای گرفتن فال وارد صفحهای با ۴۲ هزار دنبال کننده میشود و هر روز فال را روی صفحهاش منتشر میکند. بعد از دو روز جواب دایرکت را میدهد و میگوید برای گرفتن فال اختصاصی قیمتها متفاوت است. فال قهوه ۴۰ هزار تومان، فال تاروت ۵۰ هزار تومان و فال چایی ۳۵ هزار تومان. وقتی آدرس را درخواست میکنیم میگوید فال حضوری ندارند و به خاطر کرونا فقط تلفنی یا اینترنتی فال میگیرند.
وقتی اعتمادش جلب میشود میگوید این صفحه برای جذب مشتری است و من روزی حداقل ۱۲ فال برای مخاطبان و مشتریانم میگیرم و حداقل روزی ۴۰۰ هزار تومان از این کار درآمد دارم.
زن ۳۳ ساله میگوید لیسانس مدیریت دارد و وقتی کار مناسبی پیدا نکرده است از طریق یکی از دوستانش با یک مربی فالگیری آشنا شده و با پرداخت ۱۰ میلیون تومان فالگیری را آموزش دیده است. خودش میگوید ۶۰ درصد مواردی را که میگوید درست درمیآید برای همین مشتریانش ثابت هستند و به او اعتماد دارند.
این زن در مورد اینکه موکل دارد یا نه، میگوید: من به این چیزها اعتقاد ندارم و کار را یاد گرفته ام. یک جورایی این کار را سرگرمی میدانم و قرار نیست هرچه من میگویم درست در بیاید.
بیشتر بخوانید: ادمین اینستاگرام
او در مورد اینکه چرا تلفنی یا مجازی فال میگیرد؟ میگوید: کرونا است و ما هم باید مراقب خودمان باشیم. کرونا باعث شده تا خیلیها برای خودشان در مجازی فال روزانه میگذارند و خودشان را پیشگو یا فالگیر میدانند، اما این موضوع دروغ است و آنها اینکاره نیستند. کرونا کار و کاسبی برخیها را سکه کرده و همین موضوع باعث شده در یک سال اخیر دست در کار ما زیاد شود.
چگونه زن جوان ما را سرکیسه کرد
زن جوان به همراه دوستش برای زندگیشان تصمیم داشتند کارهای ریادی را انجام دهند. دوستانشان آدرس زن میانسالی را به او دادند که در نیاوران دفتر پیشگویی و فالگیری دارد. آنها خوشحال بودند که مشکلشان حل میشود و پیشرفت میکنند. آنها هفتهای دو روز پیش زن فالگیر میرفتند و خوشحال بودند او چیزهایی را از زندگی آنها میداند. بعد از ۵ جلسه زن فالگیر وقتی میفهمد این زنان میلیاردر هستند، برای آنها کیسه میدوزد و برای جلسات بعد مدعی میشود اگر میخواهید بدانید چه در انتظارتان است باید ویژه پول دهند.
زنان جوان که فکر میکردند به آرزویشان رسیده اند در ۶ ماه دو میلیارد تومان به زن فالگیر دادند، اما زن میانسال چیز جدیدی نداشت به آنها بگوید و حتی آنها را تهدید میکرد. در این زمان دو زن جوان تازه فهمیدند که چه کلاهی سرشان رفته است برای همین از او به اتهام اخاذی و کلاهبرداری شکایت کردند و زن فالگیر دستگیر شد. این زن اعتراف کرد وقتی فهمیدم آنها پولدار هستند به فکر اخاذی و سرکیسه کردن آنها افتادم که بعد یک مدت آنها نیت من را فهمیدند و از من شکایت کردند.
کلاهبرداری در پوشش فالگیری
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در مورد کلاهبرداری در پوشش رمالی میگوید: متهمان مجازی که در پوشش رمالی در فضای مجازی فعالیت میکنند، به بهانه پیش بینی آینده، باز کردن بخت، فال و دعانویسی به افراد شماره حساب میدهند و بعد با دروغ آنها را سرکار میگذارند.
وی ادامه داد: عمده این افراد کلاهبردار هستند و فقط به فکر سرکیسه کردن افراد هستند.
به گفته پاشایی بهتر است افراد به سمت اینگونه کلاهبرداران نروند چرا که ممکن است از لحاظ مالی از آنها سوء استفاده کنند.
مقالات دیگر:قالیشویی مرزداران
راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ابلاغ شد
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامهای به معاونان بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا از وبدا، علیرضا رییسی
تحریریه زندگی آنلاین : معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامهای به معاونان بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا از وبدا، علیرضا رییسی در این ابلاغیه با اشاره به تاثیرگذاری تغذیه در شرایط مختلف سلامت و بیماری و همچنین شرایط جدید کشور در واکسیناسیون گروههای مختلف جامعه تاکید کرده است: راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سطوح مختلف ارائه خدمات سرپایی و مراکز واکسیناسیون تحت پوشش به اطلاع عموم مردم رسانده شود.
در این راهنما بر لزوم آشنایی با مواد غذایی که به سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در زمان واکسیناسیون کمک میکند تاکید شده است تا بتوانید علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را به حداقل رسانده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. در بخشی از راهنمای تغذیه در واکسیناسیون توصیه شده است: زمان واکسیناسیون نباید ناشتا باشید و لازم است صبحانه یا میانوعده سادهای مصرف کنید و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ، سبزیهای سبز تیره تازه (اسفناج، جعفری وکلم بروکلی) میل کنید. همچنین قبل و بعد از واکسیناسیون مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید، تأمین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ بسیار مهم است. بر اساس توصیههای ذکر شده در این راهنما رعایت طولانیمدت یک رژیم غذایی سالم، پاسخ ایمنی بدن را بهبود میبخشد و به ما کمک میکند تا علاوه بر مبارزه بهتر با عفونتها، پاسخ ایمنی قویتری به واکسیناسیون داشته باشیم. مصرف روزانه ۵-۳ واحد از گروه سبزیها و ۴-۲ واحد از گروه میوهها، آنتیاکسیدانها شامل روی، سلنیم، ویتامین A و ویتامین C را که برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی لازم هستند، تأمین میکند.
مصرف کافی سبزی، سالاد و میوه قبل و پس از واکسیناسیون همراه با وعدههای غذایی و در میانوعدهها توصیه میشود.