با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری، ساعات شروع و خاتمه کار کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی را از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین کرد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه های باقیمانده سال جاری جبران نمایند.
مقالات بیشتر:مرکز مشاوره غرب تهران
همچنین کلیه دستگاه های اجرایی فوق الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه های سرمایشی را خاموش نمایند.
مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه
راهاندازی اولین مرکز مشاوره تلفنی پردیس مهر شهرداری شیراز
مرکز مشاوره کودک و نوجوان آریاشهر
اولین
مرکز مشاوره تلفنی به همت اداره سلامت خانواده معاونت اجتماعی در حوزههای
فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، تربیتی و کودک راه اندازی شد.
معاون
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: مراکز مشاوره با هدف
کاهش آسیبهای اجتماعی و ایجاد دسترسی آسان برای عموم شهروندان به خدمات
مشاورهای تخصصی به وجود آمده اند و در راستای ایجاد سلامت روان فردی و
خاتوادگی تلاش میکنند.
مصطفی مشفقیان گفت: فلسفه
وجودی ایجاد مشاوره توسط شهرداری، گسترش عدالت در دسترسی به خدمات تخصصی
روانشناسی است که برخی افراد برای دریافت مشاوره احساس نیاز میکنند، اما
از نظر مالی توان پرداخت هزینهها را ندارند و به همین دلیل مراجعات خود را
به تعویق انداخته یا از دریافت خدمات صرف نظر میکنند که این امر برای
سلامت روانی جامعه تبعات فراوان دارد.
او گفت:
تمام خدمات مشاورهای سازمان فرهنگی چه به صورت حضوری و یا تلفنی به صورت
رایگان در اختیار عموم قرار میگیرد و مشاوره روانشناسی تلفنی، امروزه در
میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است، زیرا باعث شده تا با صرف هزینه
بسیار کم، با بهترین متخصصان ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشکلات
روانشناختی خود کمک بگیرند.
معاون شهردار شیراز
گفت: در برخی موارد شهروندان نسبت به طرح مشکل به صورت حضوری دچار معذوراتی
هستند و نمیتوانند برخی مسائل را به سادگی و بدون پنهان کاری مطرح کنند،
اما در مشاوره تلفنی به دلیل ناشناس بودن و عدم رو در رو بودن، میتوانند
به راحتی صحبت کرده و از خدمات مشاورهای صحیح و به هنگام برخوردار شوند.
او
گفت: از سوی دیگر طبق بررسیها و نتایج تحقیقات، افرادی که پس از یک
رویداد مثل اختلافات شدید، تمایل به خودکشی، صدمه دیدگی، تعارض با جامعه،
مورد تعدی واقع شدن و.. بتواتنند قبل از گذشت ۲۴ ساعت از خدمات مشاورهای
تخصصی برخوردار شوند بار روانی حاصل از حادثه در آنها به شدت کاسته شده و
از اقدامات عجولانه و غیر قابل جبران پیشگیری میشود.
معاون
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: در مرکز مشاوره پردیس مهر، مشاوران
حوزههای مذکور و روانشناسان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت صبح
تا ۳ بعد از ظهر پاسخگوی تماسهای تلفنی شهروندان در این زمینه میباشند؛ و
ما در نظر داریم در بلند مدت با بهبود زیرساختها بتوانیم ساعات ارائه
خدمات را تا بیست و چهارساعت در شبانه روز افزایش دهیم.
لازم به ذکر است که در تمام جهان، مشاوره تلفنی روانشناسی و یا روانشناختی یک روش کارآمد، ارزان و پیشرفته برای همه افراد جامعه است.
گفتوگو با بهنام مظاهری، کارشناس موزیک
ترانه را با حُقهبازی به خوانندگان گمنام میفروشند
چرا هیچ تعرفهای درباره قیمت ترانه وجود ندارد؟
اساسا
وجود نداشتن آن طبیعی است، چون بعضی کالاها یا خدمات در بازار هنر،
تعرفهپذیر نیست. اما خب تفاوتهای قیمت است که مارکت ایران را عجیب
میکند. مثلا زمانی میبینید ترانهسرایی در سطح متوسط یا حتی خوب، رقمی
میگیرد که در سطح او نیست یا برعکس. اینجاست که تناقضها به وجود میآید.
خب چرا این اتفاق میافتد؟
به
خاطر اینکه این مارکت در ایران حرفهای نیست. در بعضی کشورهای دیگر هم
تعرفهای وجود ندارد، اما خود مارکت قوانین نانوشتهای را رعایت میکند که
در ایران اینطور نیست، یعنی هر کسی از خواننده، نوازنده، شاعر و ترانهسرا
یکجور عمل میکند.
در همین بازار آشفته به هر حال قیمتهای حداقل و حداکثری وجود دارد. میشود درباره حدود قیمتها بگویید؟
فرض
کنید کارهای سطح پایین را شاید با ٤٠٠هزار تومان هم بشود خرید. در عین حال
که ممکن است بیشتر از اینها اعلام شود. مثلا به شکل رسمی شما میشنوید که
حداقل قیمت یکمیلیون تومان است. در واقع میگویند ترانهسرا کمتر از
یکمیلیون تومان نمیگیرد. هر چقدر هم که ترانهسرا معروفتر باشد، قیمت
بالاتر میرود.
تا کجا بالاتر میرود؟ چه قیمتی؟
ببینید؛
چون ساختن موزیک ما، سیستم و سازوکار مالی مشخصی ندارد، نمیشود گفت تا
کجا. مثلا فردی را میبینید که میخواهد خواننده شود، از یک خانواده
ثروتمندی هم هست و بابت هزینهکردن مشکلی ندارد. شاید چنین فردی برای یک
ترانه ٢٠٠میلیون یا ٣٠٠میلیون تومان هم خرج کند. طرف مثلا سرمایهدار است،
میآید آهنگی هم میخواند و چون نمیداند در این مارکت چه خبر است و
قیمتها چگونه است، به اصطلاح خودمان گوشش را میبرند! نمونههایش را هم
زیاد داشتهایم؛ خوانندههایی بودهاند که آمدهاند و وسع مالی خوبی هم
داشتهاند، یکی دو آلبوم هم دادهاند، بعد تازه متوجه شدهاند چقدر
اضافهتر از عرف رایج، خرج کردهاند! درحالیکه میتوانستند با قیمت بسیار
پایینتری کار را جمع کنند.
چه ترفندهایی در این بازار پیاده میکنند که گاهی قیمت یک ترانه تا این حد بالا میرود؟
من
درباره بازار پاپ صحبت میکنم و بازار سنتی و حوزههای دیگر را نمیدانم.
اما قصه از این قرار است که ده پانزده تیم هستند که اعضای آن با هم
رفیقاند؛ اعضایی متشکل از چهار پنج ترانهسرا، دو سه تنظیمکننده، سه چهار
آهنگساز و غیره. اینها چه میکنند؟ کارها را بین خودشان پاسکاری میکنند.
مثلا کاری میگیرند یا پروژهای را برای تلویزیون میگیرند و بین تیمهای
خودشان پخشمیکنند. مثلا تنظیمکننده سفارش کار گرفته، آن را بین
ترانهسراهای خودش پخش میکند. این گروههایی که گفتم مثلا ده پانزده تایی
در ایران هستند، گاهی هم حقههایی پیاده میکنند. به چه شکل؟ کاری را اتود
میزنند، میفرستند برای یک خواننده معروف. آن خواننده معروف هم اتود خودش
را میزند و برایشان میفرستد. حتی به فرض میگوید که من خوشم نیامد و
نمیخواهم آن را بخوانم. اما اینها اتود آن خواننده معروف را (با اینکه حتی
خوشش نیامده و صرفا اتود زده) پیش خودشان نگه میدارند. بعد وقتی
خوانندهای گمنام یا تازهکار میآید، آن اتود را جلوی او پلی کرده و طوری
وانمود میکنند که ترانه را قرار است یک خواننده معروف بخواند! در واقع با
این کارها آتش معامله را گرم میکنند. طبیعتا آن خواننده گمنام هم تهییج
میشود که این کار را حتما بگیرد و به این ترتیب قیمت بالا میرود. در واقع
اصلا قرار نیست آن ترانه با آن صدای معروف منتشر شود و صرفا یک اتود بوده،
اما اینها طوری وانمود میکنند که قرار است چنین اتفاقی بیفتد تا بازار
خودشان را گرم کنند و بتوانند ترانه یا آهنگ را به بالاترین قیمت به مشتری
بفروشند. گاهی هم پیش آمده خوانندهای میخواهد کاری بیرون بدهد و یک سوژه
دارد، ولی چون خودش ترانهسرا نیست، صرفا سوژه میدهد.
به چه شکل؟
مثلا
میگوید راجع به فلان موضوع ترانه میخواهم. من علنا تجربهاش را دارم.
طرف آمد و گفت که من یک کار میخواهم بسازم و آلبومی بدهم که اسم آلبومم
متفاوت باشد. بعد گفت ترانهای هم میخواهم که در آن فلان کلمه باشد! یعنی
شما حساب کنید چطور دارند سفارش میدهند! در واقع طرف از یک دکمه میخواهد
کت دربیاورد! یک کلمه فقط دارد که میخواهد با آن آلبوم بیرونبدهد! البته
این موضوعی که گفتم برای ترانهسراهای معروف اتفاق نمیافتد، چون
ترانهسراهای معروف عموما سفارشهای اینشکلی نمیگیرند. ترانهسرای معروف
میگوید من ترانهام را دادهام و قابل تغییر نیست؛ همینی هست که هست. اما
بین ترانهسراهای گمنام ممکن است چنین اتفاقی بیفتد که از این سفارشها هم
به آنها بدهند!
نعمتی: هیچ سازی در گروه موسیقی اولویت ندارد/ مردم نسبت به موسیقی جدی کمحوصله شدهاند
تهران- ایرنا- یک هنرمند حوزه آواز، معتقد است که اعضای یک گروه به مثابه یک ساز هستند که در همکاری با یکدیگر جایگاه و ارزش می یابند و بر دیگری برتری ندارند.
امید
نعمتی خواننده گروه موسیقی «پالت» و یکی از داوران «بندبازی» درباره
چگونگی داوری گروههای موسیقی در این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت: داوری
سخت است. یک بار داور جشنواره موسیقی ایرانی و تلفیقی بودم و «بندبازی»
دومین تجربه من است. ادامه کار در سمت داور در فصل بعدی برنامه بستگی به
شرایط دارد و اینکه چگونه همه چیز پیش برود.
نعمتی
درباره موفقیت گروههای موسیقی شرکتکننده در «بندبازی» بیان کرد: موفقیت
یک گروه به عوامل بسیاری بستگی دارد اما نخستین و مهمترین عامل، تعامل و
تبادل نظر اعضای گروه با یکدیگر و دستیابی به اهداف مورد نظر است. اعضای یک
گروه موسیقی اگر با یکدیگر اتحاد داشته باشند، میتوانند در مقابل مشکلات
بایستند، سدها را بشکنند و پیش بروند.
این هنرمند
آواز افزود: روز نخست برگزاری این برنامه فکر نمیکردیم شاهد حضور
نوازندگان و گروههای خوب موسیقی باشیم اما در ادامه برنامه گروهها و
نوازندگان خوبی شناخته شدند و در روز پایانی آثاری را اجرا کردند که برای
من روز درخشانی بود و نتیجه فعالیت همه شرکتکنندگان در «بندبازی» قابل
قبول بود.
وی با اشاره به اینکه در داوری
«بندبازی» خواننده جدا از عملکرد گروه، مورد توجه قرار نمیگرفت، اظهار
کرد: ترکیب یک گروه است که باید خوب عمل کند. خواننده در گروه مانند یک ساز
است. حتی ما در گروه «پالت» به لحاظ اقتصادی همیشه این موضوع را مورد توجه
قرار میدادیم. اگر ۶ نفر هستیم درآمدمان را بین همه اعضای گروه تقسیم
میکنیم. همچنین در رای گیریهایی که انجام میشود همه به یک اندازه حق
دارند.
نعمتی درباره ویژگی های یک گروه موفق گفت:
زمانی یک گروه موسیقی، درست عمل خواهد کرد که همه اعضا هموزن باشند و
وقتی آن وزنه تغییر کند و از بین برود، گردهم آوردن گروه دشوار است.
خواننده
گروه موسیقی «پالت» همچنین ابراز کرد: فعالیت و مشارکت در یک گروه، جزو
آموزشهایی است که باید از کودکی به ما داده شود. به عنوان مثال در بازی
فوتبال، فردی که گل میزند، همیشه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما مدافع
وظیفهاش را آموخته و پذیرفته است که نباید مانند بازیکن گلزن، دیده شود.
فعالیت و مشارکت در یک گروه، جزو آموزشهایی است که باید از کودکی به ما داده شود
وی
درباره چالش و مشکل اصلی گروههای شرکتکننده در مسابقه «بندبازی» گفت:
این گروهها باید آهنگها و نگاه خود را به جهان تولید کنند. یعنی فقط
مساله آهنگسازی در گروه موسیقی مطرح نیست؛ وظیفه یک گروه موسیقی صرفا اجرای
موسیقی نیست. گروههای مختلف جهان به دلیل نوع نگاهشان به دنیا، عملکردشان
در موقعیتهای مختلف، شعرها و مفاهیمی که برای آثارشان انتخاب میکنند،
طرفدارانی دارند، بر این اساس گروههای شرکتکننده در «بندبازی» نیز باید
مفاهیمی را برای آثارشان انتخاب کنند و در این مسیر باید فیلم ببینند و
کتاب بخوانند. همچنین آنان باید بیاموزند که از لحاظ روانشناختی چگونه باهم
تعامل داشته باشند و رفتار کنند. من چنین تجربهای را در گروه «پالت»
داشتم.
این هنرمند حوزه موسیقی در ادامه بیان
کرد: در یک گروه موسیقی اولویت با هیچ سازی نیست بلکه اولویت با فردی است
که بیشتر تمرکز ذهنی و حتی فعالیت فیزیکی خود را برای ارتقای گروه اختصاص
میدهد؛ هر فردی برای موفقیت در کارش، باید از لحاظ ذهنی، روحی و فیزیکی
برای گروه فعالیت کند.
نعمتی: هیچ سازی در گروه موسیقی اولویت ندارد/ مردم نسبت به موسیقی جدی کمحوصله شدهاند + فیلم
گروه موسیقی گس
وی
با بیان اینکه در حال حاضر بازار موسیقی ظرفیت پذیرش گروههای موفق را
ندارد، افزود: مردم این روزها به دلایل مختلف از جمله مشغله زندگی و فضای
مجازی که همه چیز را کوچک کرده است، کم حوصله شده اند. معمولا گروه های
خوب موسیقی، آثار جدی تولید میکنند و کارشان نیز مخاطب جدی میطلبد. به
همین دلیل انسانها باید کمی فرصت داشته باشند تا این آثار را درک و با آن
زندگی کنند. اما به دلیل اینکه بسیاری از مردم، فرصتی برای فکر کردن به
موسیقی خوب ندارند بازار ما از موسیقی جدی محروم میشود.
مردم این روزها به دلایل مختلف از جمله مشغله زندگی و فضای مجازی که همه چیز را کوچک کرده است، کم حوصله شده اند
نعمتی
در ادامه بیان کرد: گروههای موسیقی برای موفقیت در کارشان، باید از لحاظ
سختافزاری و نرمافزاری به توانایی ساخت آهنگ و تنظیم آثار خود دست پیدا
کنند. تمامی گروههایی که به مراحل نهایی و پایانی «بندبازی» رسیدند، این
توانایی ها ر ا داشتند.
عضو گروه موسیقی پالت با
اشاره به اهمیت زمان در پیشرفت و موفقیت یک گروه موسیقی گفت: در «بندبازی»
به عنوان داور به گروههایی که خیلی حرفهای ساز میزدند، توجه نمیکردم؛
اکثر گروههای موفق در دوره دانشجویی شکل گرفتند، همان موقع هم معروف شدند
اما ۲۰ سال بعد به نتیجه درخشان موسیقایی دست پیدا کردند. برای موفقیت یک
گروه موسیقایی، زمان مهم است. ما در گروه «پالت»، هر کدام از اعضای گروه،
در طول زمان در کلاسها و کارگاههای مختلف شرکت کردیم و آموختیم و اینگونه
نبود که در نخستین کنسرت بهترین نتیجه را به دست آوریم.
دانش بنیانپول بدهید؛ روش تقلب در کنکور را یادتان میدهیم
اقتصاد ایران: درآمدزایی از کنکور به شکلهای تازهتری انجام میگیرد به طوریکه برخی کانالهای تلگرامی با دریافت مبلغی روشهای تقلب در کنکور را آموزش میدهند.
گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ «کنکور» در کشور ما به مقولهای تبدیل شده که هر شخصی به نحوی با آن درگیر است، اهمیت قبولی در کنکور برای جوانان به حدی است که برخی از این احساسات داوطلبان کنکور سواستفاده کرده و به درآمدزایی در این زمینه میپردازند.
به تازگی نیز برخی کانالهای تلگرامی ادعای فروش سوالات کنکور را دارند یا آموزش نحوه تقلب را انجام میدهند به این شکل که داوطلبان مبلغی که کم هم نیست را به حساب صاحبان این کانالها واریز میکنند و در انتظار دریافت سوالاتی که میگویند سوالات کنکور است میمانند.
البته که سوالات کنکور تا روز آزمون سراسری در قرنطینه است و حتی رئیس سازمان سنجش هم از آن خبر ندارد، اما از این موضوع که بگذریم بحث جدید این است که برخی با راهاندازی کانالهایی در شبکههای مجازی سعی در آموزش نحوه تقلب در کنکور به داوطلبان دارند.
مقالات بیشتر:آموزشگاه پیانو غرب تهران
در یکی از این کانالها که امکان گرفتن عکس از پستهای آن و ارسال پستها نیز وجود ندارد، روشهای جاسازی وسایل را به داوطلبان آموزش داده و از داوطلبان خواسته که وسایل تقلبشان مانند هندزفری را در کفش، کمربند یا جامدادی خود قرار دهند.
همچنین این کانال به مبتدی ترین روش درباره عبور از گیت ورودی محل آزمون با همراه داشتن وسایل غیرمجاز صحبت میکند به طوریکه قدیمیترین گیتها هم میتوانند این مسأله را تشخیص دهند.
جالب اینجاست که این کانال مدعی است که افراد برای تقلب باید وسایل خاصی را تهیه کنند و لیستی از وسایل را اعلام کرده و این نوع وسایل را هم به فروش میرساند و داوطلبان باید با صرف هزینه هنگفت این وسایل را بخرند.
از انواع وسایلی که در این کانال به فروش میرسد، گوشی کوچک بندانگشتی، خودکار هندزفری دار، ساعت هوشمند، پاک کن مخصوص، هندزفری نامرئی و هندزفری بلوتوثی است که به صورت میلیونی فروخته میشود.
* نحوه برخورد با متخلفان کنکور
البته سازمان سنجش هم بیکار نیست و در این زمینه راهکارهایی از جمله بازرسی بدنی را در دستور کار دارد، اما در صورت ارتکاب جرم نیز برای متخلفان برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.
ارتکاب هرگونه عملی که موجب بینظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظهدار، یکی از تخلفات کنکور است.
ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد مانند ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان، افراد خارج از حوزه امتحانی یا دستاندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون، ثبتنام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی، شامل برخورد قانونی میشود.
دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها و هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامههای داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون شامل برخورد قاطع است.
افشای سوالات آزمون یا تلاش در راستای دستیابی و افشای آن همچنین شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو، یکی دیگر از موارد تخلف محسوب میشود.
خرید و فروش سوالات و پاسخهای آزمون یا شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
در این زمینه، هیأتهای رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتها را به صورت جریمه نقدی و محرومیتهای کنکوری دارد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد عضویت داوطلبان در برخی گروههای فضای مجازی که در پی تخلف و تقلب در آزمونها هستند، هشدار داد.
عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش نیز در این زمینه گفته است: داوطلبان و والدین گرامی آنها باید در مورد عضویت در برخی گروهها و شبکهها در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند چرا که عضویت و همکاری با برخی از این گروهها که به دنبال برنامهریزی برای تقلب و تخلف در آزمونها هستند، به محرومیت از آزمون میانجامد.
به گفته وی، دستگاههای امنیتی همچون پلیس فتا در این زمینه پیگیری لازم را دارند.
درباره تخلف در کنکور با داوطلبان کنکور نیز صحبت کردیم، یکی از داوطلبان کنکور تخلف را در آزمون را خارج از عدالت دانسته و گفت: کنکور برای جوانان کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی یک تست هم میتواند سرنوشت یک جوان را تغییر دهد بنابراین اگر تخلفی در کنکور صورت بگیرد خارج از عدالت و حقالناس است.
داوطلب دیگری با بیان اینکه مسوولان باید به موضوع کانالهای تلگرامی فروش سوالات کنکور و آموزش تقلب به داوطلبان رسیدگی کنند، گفت: ما از مسوولان تقاضا داریم در زمینه تخلفات کنکوری پیگیری لازم را داشته باشند چرا که یک سال زندگی جوانان در کنکور منتهی میشود و بروز تخلف سبب دلسرد شدن داوطلبان خواهد شد.
مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران